Wednesday, February 4, 2015

The Dog training class

We attended the first dog training class yesterday!

There has been some incidents like Kaiya ran after a rabbit and went behind the fence where I could not go in and did not listen to me to come back right away.

I wanted her to focus and listen to my commands more 
so we decided to apply for these dog training classes where I can also learn more about dog behaviors.

This course is a basic course once a week for 4 times.

Yesterday we learned how to do eye contacts, make them focus on the owners and calm them down.

There were total of 6 dogs including Kaiya: 
2 jack russells, 1 bichon frise, 1 german shepherd, and 1 middle size terrier.

Those 3 little ones were out of control...sort of.
They were crying and trying to go to other doggies 
so the owners had to pull them back all the time. lol

Those 2 bigger ones were uncastrated boys barking a lot and trying to get to each other. lol

Kaiya, on the other hand, just sit close to me most of times and observing the scene. LOL

It was very fun and interesting!

Also, it was nice to train Kaiya in this environment. 

She needs to get used to the situation where other doggies are around and still keeps her focus on me.



昨日はドッグトレーニングのクラスに行ってきましたぁ!

ウサギを追っかけて私の入れないフェンスの向こうに行って
言うことをきかないですぐに戻ってこなかった
なんてことが前にあったりしたので
もっとコマンドを聞けるように 又 自分もKaiyaの行動をもっと理解できるように
週1で4回のベーシックコースを受けることに!

で、昨日が1回目のクラス

アイコンタクトやオーナーに集中させる練習
落ち着かせる練習などをした1時間半でしたぁ

Kaiyaの他にジャック・ラッセル2匹、ビション・フリーゼ1匹、
ジャーマンシェパード1匹、中型のテリア系1匹の全部で6匹がいたクラス

小さい3匹は落ち着きが無い感じで
常にクンクン鳴いたり いろんなところに行こうと
飼い主さんはリードを引っぱりっぱなし(笑)

大きめの2匹は去勢してないオス同士のせいか
吠えてお互いちょっかい出したい感じで常にソワソワ(笑)

そんなクラス全体を大人しく私のそばに座って見てるKaiya(笑)

なかなか面白かった!

この環境でKaiyaの訓練ができるのは最高

他のワンちゃんたちが周りにいても私に集中できるようになれば一歩前進だ!(^^)









On the way home waiting for the train.

Are you little tired?


帰り 電車待ち

ちょっとお疲れモードかな?

2 comments: